minta contoh karangan atau cerita yg berisi kalimat simple sentences, compound sentences, complex sentences. mohon di bantu yaa, lagi bingung nihhh

minta contoh karangan atau cerita yg berisi kalimat simple sentences, compound sentences, complex sentences. mohon di bantu yaa, lagi bingung nihhh

Jawaban

Story: A Day at the Park

Simple Sentences:
I woke up early in the morning. The sun was shining brightly. Birds were chirping in the trees. I decided to go to the park. I packed a picnic basket with sandwiches and fruits.

Compound Sentences:
I woke up early in the morning, and the sun was shining brightly. Birds were chirping in the trees, so I decided to go to the park. I packed a picnic basket with sandwiches and fruits, but I forgot to bring drinks.

Complex Sentences:
When I woke up early in the morning, I noticed that the sun was shining brightly. As I heard birds chirping in the trees, I felt a strong desire to go to the park. Before leaving, I packed a picnic basket with sandwiches and fruits, even though I forgot to bring drinks.

I arrived at the park and found a cozy spot under a tree. I enjoyed my picnic, and the delicious food refreshed me. Afterward, I went for a walk around the park. As I strolled along the paths, I admired the beautiful flowers and watched children playing on the playground. When it started to get dark, I headed back home with fond memories of my day at the park.



User
terjemahkan
ChatGPT
Tentu, berikut ini adalah contoh sebuah karangan atau cerita yang berisi kalimat simple sentences, compound sentences, dan complex sentences:

Cerita: Sehari di Taman

Kalimat Simple:
Saya bangun pagi-pagi sekali. Matahari bersinar terang. Burung-burung berkicau di pepohonan. Saya memutuskan pergi ke taman. Saya membawa keranjang piknik dengan sandwich dan buah-buahan.

Kalimat Compound:
Saya bangun pagi-pagi sekali, dan matahari bersinar terang. Burung-burung berkicau di pepohonan, jadi saya memutuskan pergi ke taman. Saya membawa keranjang piknik dengan sandwich dan buah-buahan, tapi saya lupa membawa minuman.

Kalimat Complex:
Ketika saya bangun pagi-pagi sekali, saya melihat matahari bersinar terang. Saat saya mendengar burung-burung berkicau di pepohonan, saya merasa ingin sekali pergi ke taman. Sebelum pergi, saya membawa keranjang piknik dengan sandwich dan buah-buahan, meskipun saya lupa membawa minuman.

Saya tiba di taman dan menemukan tempat yang nyaman di bawah pohon. Saya menikmati piknik saya, dan makanan lezat itu menyegarkan saya. Setelah itu, saya pergi berjalan-jalan di sekitar taman. Saat saya berjalan di jalur, saya mengagumi bunga-bunga yang indah dan melihat anak-anak bermain di area bermain. Ketika mulai gelap, saya kembali pulang dengan kenangan indah dari sehari di taman.

Catatan: Ini hanya contoh, dan Anda dapat membuat karangan atau cerita sendiri menggunakan kalimat simple, compound, dan complex sesuai dengan keinginan Anda.


No Comment
Add Comment
comment url